IC€

TRGOVINSKA DELEGACIJA V BRAZILIJO

10. in 15. marca 2019

Evropska podjetniška mreža (Enterprise Europe Network) organizira v sodelovanju z brazilskimi poslovnimi centri in mrežo CIN (27 federacij industrije v Braziliji) ter člani delovne skupine EEN Agrofood trgovinsko misijo v glavna brazilska mesta, ki sektorji hrane, pijače in embalaže ponuja evropskim MSP več priložnosti.


Zakaj Brazilija

Brazilija je osmo največje gospodarstvo na svetu, ki je prešlo iz recesije v letih 2015 in 2016. Leta 2017 se je BDP Brazilije povečal za 1%, inflacija se je znižala na 2,9%, referenčna obrestna mera pa se je znižala s 13,75% leta 2016 na 7% leta 2017.
Brazilija je članica skupine G20 in je ena od štirih držav "BRIC", ki bi naj do leta 2050 veljale za prevladujoče gospodarstvo. Nedavno je bila gostiteljica poletnih olimpijskih iger leta 2016.
Brazilija je največja država z visokim številom prebivalstva v Južni Ameriki in je daleč največje gospodarstvo v Latinski Ameriki. Vključuje velike zvezne države, kot je São Paulo, z gospodarstvom, ki je večje od Argentine.
Brazilija je članica skupnega trga (Mercosur), trgovinskega bloka, ki vključuje Argentino, Paragvaj in Urugvaj (članstvo v Venezueli v organizaciji je bilo prekinjeno avgusta 2017). Sporazum o prosti trgovini z Evropsko unijo se pogaja.


Koristi za podjetja EU, ki izvažajo v Brazilijo, so:

- Evropsko naravnana kultura in poslovne prakse
- možnosti širitve potrošniškega trga
- podpora institucij CNI, EEN Brazilija


Prednosti brazilskega trga vključujejo:

- močna in globalno integrirana poslovna baza
- zanesljiv in sodoben bančni sistem, s prisotnostjo največjih svetovnih investicijskih bank
- širok trg delovne sile


Ciljna skupine

- evropski proizvajalci živil in pijač, ki želijo poslovati z brazilskimi družbami prek neposredne prodaje, uvoznikov, distribucijskih poti;
- evropski kupci, ki jih zanimajo brazilski izdelki;


Segmenti za hrano in pijačo za evropske kupce:

Sladkarije, čokolade, bonboni, peciva, peciva iz žit, kakav, kakav v prahu, testenine, piškoti, vaflji, konzervirana zelenjave, želeji, konzervirano tropsko sadje, pražena kavo, mleta kava, juhe in omake, začimbe in mešane začimbe sadnih sočnih, alkoholnih in brezalkoholnih pijač, mlečnih izdelkov, naravne hrane, dodatki za živilsko industrijo, stroji, embalaža, trgovci na debelo in distributerji.

Brazilski potrošniki so dobro prepotovani in pripravljeni plačati več za visokokakovostni uvoz.
Brazilija ima največji srednji razred v Latinski Ameriki z apetitom za kakovostno blago.


Brazilski uvozniki so zainteresirani za:

- slaščice, džemi, piškoti, čaji, hrana z dodatki za zdravje ("funkcionalna hrana")
- konzervirana hrana
- testenine
- začimbe
- olivno olje
- vrhunska hrana
- mlečni izdelki
- pivo
- likerji
- vino (zelo visoke dajatve)
- vnaprej pripravljene jedi
- regionalne omake


Brazilska podjetja so zainteresirana tudi za:

- stroje
- embalažo
- opremo
- precizno kmetijstvo

Proizvodi EU se bodo zaradi visoke uvozne dajatve obravnavali kot premium kvaliteta.
Podjetja iz EU, ki se zanimajo za raziskovanje trga, morajo biti odprta za pogajanja o cenah, ki jih je potrebno prilagoditi lokalnemu trgu.
Podjetja EU, ki se zanimajo za prodajo ali distribucijo brazilskih izdelkov, se lahko pripravijo za začetek uvoza iz Brazilije po pogajanjih.


Brazilija ima ogromne možnosti za podjetja v EU, vendar bo potrebovala čas, denar in trud. Izzivi vključujejo:

- kompleksen davčni sistem z visokimi davki
- zapleten regulativni sistem
- zakoni o lokalni vsebini v nekaterih sektorjih
- dolga potovanja med mesti in državami, kjer se kultura lahko znatno razlikuje
- velik pomen je na osebnem stiku, zato boste morda morali večkrat obiskati, preden zagotovite posel
- na 76. mestu indeksa zaznave korupcije Transparency International (CPI)
- slabo se uvršča v lahkotnost indeksa poslovanja Svetovne banke

 

Več informacij: Vladimir Rudl, elektronski naslov vladimir.rudl@mra.si. 

 

 

Domov E-mail